Sidor

fredag 11 oktober 2013

En bra start på dagen

Hej ni glada, goa människor! Idag är det fredag och då ska man vara glad och go.
Dock så blev det väl inte en sån där kalas start för min del...

Mitt alarm gick igång runt sju, jag stängde av det och hörde hur min mor låste dörren bakom sig och lämnade lägenheten. Jag gnuggade morgongruset ur ögonen men när jag sedan tittade igen så var någonting annorlunda... allt var plötsligt så ljust.

Det visade sig att jag hade blundat i strax under två timmar. 8.53 hann jag tyda på min mobil innan jag kastade mig upp. Bussen avgår då 8.52 utanför mig men går prick 9.00 från stan. Så jag drog på mig kläderna i en väldig hast, tryckte i linserna och slängde mig ut från lägenheten.
Jag näst intill sprang ner till stan, kom dock dit 9.05. Det skulle då gå en annan buss 9.10 och
tacka gudarna, den skulle vara framme i Falustad 9.31, då skulle jag med nöd och näppe hinna.
Men icke sa Nicke. Bussen visade sig vara tio minuter sen och jag anlände till Falun, med andan i halsen, 9.39.

Samtidigt som jag tog en pw till skolan drog jag upp mobilen för att kolla vilken sal vi skulle befinna oss i. Någonting var mycket fel med det där schemat.. Jag tvärnitade i trappan påväg upp till skolan, vadå 10.30?? Så ja mina kära vänner, här är jag nu, 45 minuter innan vi börjar. Jag som tänkte steka pannkakor till frukost idag.

Om ni inte orkar läsa den långa versionen här ovan, så trodde jag helt enkelt att vi började 9.30 när vi i själva verket börjar 10.30.

Jag hoppas att ni har haft en bättre morgon än jag och att ni får en fortsatt trevlig fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar